top of page
Фото автораПетро Майба

Науково-практична конференція “Гендерна дисфорія підлітків в Україні: причини поширення та шляхи вирішення”


У відповідь на зростаючу хвилю гендерної дисфорії серед підлітків в Україні, 1 листопада 2024 року у Львові відбулася науково-практична конференція «Гендерна дисфорія підлітків в Україні: причини поширення та шляхи вирішення». Цей захід зібрав фахівців із галузей психології, біоетики, права та духовного виховання, які обговорили основні чинники поширення гендерної дисфорії та можливі підходи до допомоги підліткам і їхнім родинам. Серед головних тем конференції було обговорення ролі медіа та освітніх програм у формуванні гендерних ідентичностей, а також впливу військового конфлікту на психосоціальний розвиток молоді в умовах втрати батьківської опіки.

Програма конференції: тут / файл Word.


Доповідачами у конференції були:


  • Людмила Гридковець

    Говорила на тему "Гендерна дисфорія: клінічний і соціальний аспект". Вона розглянула зміни у розумінні гендерної дисфорії, підкресливши, що термін почав активно використовуватися лише в XXI столітті, замінивши попередні поняття, такі як "розлади статевої ідентичності". Гридковець акцентувала увагу на еволюції підходів до оцінки гендерної дисфорії, яка тепер визначається не лише через біологічну стать, а й через соціально-психологічні аспекти, зокрема дистрес особи внаслідок невідповідності між її гендерною ідентичністю та статтю, отриманою при народженні. Вона також порушила питання впливу соціальних норм і політичних запитів на формування сучасних підходів до гендерної ідентичності.

    Детальніше з доповіддю можна ознайомитися за посиланням.


  • Артур Погоріленко

    Доповідав на тему "Правовий захист батьків, педагогів, душпастирів від деструктивного впливу гендерної ідеології". Він проаналізував законодавчі зміни в Україні, що закріплюють поняття "гендер", починаючи з Постанови Кабінету Міністрів 2001 року і до ратифікації Стамбульської конвенції у 2022 році. Погоріленко підкреслив, що ці зміни ведуть до юридичної нормалізації транссексуальності та потребують розробки механізмів правового захисту для батьків і педагогів. Він також обговорив права батьків впливати на освітні програми та підручники, наголошуючи на важливості контролю за змістом навчальних матеріалів. Погоріленко закликав до активності батьків у захисті своїх цінностей в освітньому процесі.

    Детальніше з доповіддю можна ознайомитися за посиланням.


  • Мирон Шкробут

    Представив доповідь “Розлади сексуальної ідентичності як наслідок травматичного досвіду”. Він розглянув зв’язок між розладами сексуальної ідентичності та психотравмами, досліджуючи, як травматичний досвід може вплинути на особистість та її ідентичність. Шкробут аналізує наукові підходи до психологічної травми, підкреслюючи, що захисні механізми, які людина використовує для уникнення болісних спогадів, часто призводять до внутрішнього конфлікту і розщеплення особистості. Він також описує теорію Франца Рупперта про те, як травма впливає на здатність людини виражати свої справжні почуття та переконання. Рупперт наголошує, що інтеграція фрагментованої психіки після травми є критично важливою для повернення до повноцінного життя.

    Детальніше з доповіддю можна ознайомитися за посиланням.


  • Марія Ярема

    Презентувала доповідь "Гендерна дисфорія очима світу та Церкви". Вона порівняла підходи до гендерної дисфорії в сучасному світі, зокрема у контексті теорії гендеру, та позицію Католицької Церкви. Доповідь охоплює поняття гендерної ідентичності та гендерної дисфорії, аналізує підтримку трансгендерних осіб з боку психіатричних асоціацій та висвітлює вчення Церкви, що наголошує на об’єктивності статі як даності від Бога. Доповідачка також звернула увагу на моральні аспекти лікування гендерної дисфорії та позицію Церкви щодо медичних втручань.

    Детальніше з доповіддю можна ознайомитися за посиланням.


  • Марія Єршова

    Представила доповідь на тему "Гендерна дисфорія підлітка: практичні поради батькам". Вона розглянула питання гендерної дисфорії у підлітків, надаючи важливі поради для батьків. Вона аналізує виклики, з якими стикаються діти, що відчувають невідповідність між своїм тілом і гендерною ідентичністю, а також досліджує небезпеки використання медичних втручань, таких як блокатори статевого дозрівання. Єршова підкреслює, що ці методи можуть мати серйозні наслідки для здоров’я та розвитку підлітків, зокрема для когнітивних функцій і фізичного стану. Доповідачка закликає батьків підтримувати своїх дітей, фокусуючись на емоційному благополуччі та здорових сімейних стосунках, і наголошує на необхідності уважно ставитися до медичних ідеологій, пропонуючи альтернативні підходи до терапії.

    Детальніше з доповіддю можна ознайомитися за посиланням.


  • Олеся Горгота

    Доповідала на тему "Гендерні виклики ХХІ століття перед батьками, освітянами, психологами, душпастирями". Вона досліджує складнощі, з якими стикаються вихователі, педагоги, психологи та релігійні наставники у сучасному світі, де гендерна ідеологія все більше впливає на суспільство та освітні процеси. Вона наголошує на необхідності етичного підходу, щоб забезпечити психологічну безпеку молоді та уникнути надмірного тиску, викликаного гендерними питаннями. Також вона підкреслює важливість незалежності наукової думки у психології, яка може зазнавати політичного впливу, і закликає до обережного ставлення у питаннях виховання та психологічної допомоги дітям і підліткам.

    Детальніше з доповіддю можна ознайомитися за посиланнями:


Comments


bottom of page